…It is a lie, says Speaker

A report by SaharaReporters says not less than 64 bank accounts have been linked to the Bank Verification Number (BVN) of the Speaker of the Lagos state House of Assembly Mudashiru Obasa.

But the Speaker has reacted to the story, describing it as a lie.

According to the report, the accounts were registered with various names and are being used by the speaker to siphon public funds in Lagos.

It stated that the BVN reveals that Obasa operates accounts with multiple names in Polaris Bank, Zenith Bank, Access Bank, Ecobank Nigeria, Stanbic IBTC Bank, Guaranty Trust Bank, United Bank for Africa, First City Monument Bank and Wema Bank.  

According to the report, “To conceal his identity, the Speaker changed his name and date of birth in some of the accounts. Aside from using Ajayi Mudashiru Obasa, he also used Obasa Abdulrahman Gbadunola and Gabriel Adedoyin Savage to register some of the bank accounts. 

“Some of the companies linked to the BVN include Adesav International Ventures, Fabric Splash Ventures, Swifthill international Ventures and Quick Solution International.

“Others are Quick solution International Ventures, White Honey Enterprises, Cream on Ice Services, A.B DELCO Nigeria Company, and Fabric Splash Ventures, Skye-Macosh Company, Swifthill International Ventures, Silver Section Global, Davedab Global Ventures and Jose-Macosh Company and De Kingrun.

“In a series of reports in recent weeks, SaharaReporters had exposed how Obasa awarded contracts to himself using different companies owned by him and how he got the Assembly to approve N258m for printing of invitation cards for the inauguration of lawmakers two months after the event held,” it stated.

But reacting to the story, the Speaker denounced its content Saturday night, according to PM News.

The medium said Obasa told them that the story was all fabricated and that he did not have such accounts linked to BVN, as claimed by Sahara Reporters, adding that the Speaker said he did not want to react to every story written by SaharaReporters as he had done previously.

“We have debunked several of its publication and we don’t want to reply him again,” he was quoted to have said, adding that most of the numbers and names being published by Sahara Reporters were duplicated and that the owner of the online platform was being sponsored to do some hatchet jobs for his pay master.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here